Rehberlik Servisimizden Tavsiyeler.

Rehberlik Servisimizden Tavsiyeler.

02.01.2021 752

             Okul Rehberlik Servisimizden Tavsiyeler

Değerli velilerimiz,

Öncelikle yeni eğitim-öğretim yılımız hepimize hayırlı, uğurlu olsun. Okulumuzda psikolojik danışman ve rehber öğretmenin görev aldığı rehberlik servisi bulunmaktadır. Bu rehberlik servisinden okulumuzda öğrenim gören çocuğunuz ve çocuğunuz ile ilişkili konularda ailesi olarak sizlerde faydalanabilirsiniz.

Rehberlik servisi olarak en temel amacımız kendini gerçekleştiren mutlu çocuklar yetiştirmektir. Bu amacı gerçekleştirmek için de okul-aile-öğrencinin işbirliği içinde çaba göstermesi gerekmektedir.

Uzmanlık alanımız çerçevesinde sizlere her türlü konuda yardımcı olabilmek için rehberlik servisimiz hafta içi her gün 09.00-15.00 arasında çalışmaktadır. Görüşmelerin daha sağlıklı olabilmesi için lütfen öncesinde ya okulumuzu arayarak ya da sınıf öğretmeniniz aracılığıyla randevu alınız.

Güzel bir eğitim-öğretim yılı geçirmemiz dileğiyle

                         Devran ÇAKMAK                                                                                               Yusuf UĞUR                                                                                        

           Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen                                                    Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen

 

 

2.      REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANIN TEMEL İLKELERİ

Bir hizmet bireye götürülürken belli başlı temel ilkeler içerisinde verilmelidir. Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetinde insan faktörü temel olduğu için aşağıda vereceğimiz ilkelerin önemi daha da artmaktadır.

 

·         Her birey seçme özgürlüğüne sahiptir 

·         İnsan saygıya değer bir varlıktır

·         Rehberlik hizmetlerinden yararlanmak isteğe bağlıdır 

·         Rehberlik hayat boyu yararlanılabilecek bir hizmettir 

·         Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinde gizlilik esastır 

·         Rehberlik tüm öğrencilere açık bir hizmettir 

·         Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri ilgililerin işbirliği ile yürütülmelidir 

·         Rehberlik ve Psikolojik Danışma hizmetlerinde bireysel farklara saygı esastır 

·         Rehberlik ve Psikolojik Danışma hizmetleri hem bireye hem de topluma karşı sorumludur 

·         Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri eğitimin ayrılmaz bir parçasıdır 


3.      OKULA BAŞLARKEN...

Okula başlama hem çocuk hem anne baba için yeni ve heyecan verici bir deneyimdir. Çocuk için okul yepyeni bir ortamdır. Tanımadığı pek çok akranı, uyulması geren kurallar, yapılması gereken yeni sorumluklar ve yeni otorite figürü öğretmen... Okul aslında ilk toplumsallaşma yeridir. Okula başlamadan önce zamanının büyük çoğunluğunu evde ve ailesi ile geçiren çocuk okula başlaması ile bambaşka bir sosyal çevreye girmiş olur. Bu duruma uyum sağlayabilmek çok önemlidir. Zira okula başlarken ve okulun ilk dönemlerinde çocukta var olan algı tüm eğitim hayatı üzerinde önemli rol oynayabilir. Bu kritik dönemde çocuğun okula daha iyi uyum sağlayabilmesi için anne babaların yapabileceği bazı şeyler vardır:

  • İlkokul döneminde bir çocuğun temel ihtiyacı başarılı olduğunu hissetmektir. Bu sebeple ilkokul döneminde çocuğun kendisini başarılı hissedeceği şekilde geribildirim vermek, övmek, pekiştirmek, ödüllendirmek önemlidir. Her çocuğun her alanda başarılı olamayacağı gerçeği dikkate alınarak çocuğun başarılı olduğu noktalar desteklenmelidir.
  • Okula başlamadan ev için okula yönelik hazırlıklar yapılmalıdır. Sorumluluk duygusu geliştirilmeli, yemek ve uyku saatleri düzene sokulmalıdır.
  • Okula başlarken ailecek birlikte okul alışverişi yapmak ve çocuğun hoşuna gidebilecek şeyler alınabilir. Okul hazırlığı anne baba ile eğlenceli bir etkinlik şeklinde yapılabilir.
  • Okuldan neler öğreneceği, okulun kendisine neler katacağı anlatılmalıdır.
  • Okulun ilk güne mümkünse anne baba ve çocuk okula birlikte giderek çocuğun kendisini yalnız hissetmemesi sağlanmalıdır.
  • İlk gün mutlaka okulda gitmesi sağlanmalı ve özelikle ilk günlerde devamsızlık konusunda taviz verilmemelidir.
  • Okula gitmek istemeyen çocuk bulantı, baş ağrısı, kusma, karın ağrısı görülebilir. Gerçek bir hastalık olmadığından emin olunarak bu belirtilerin okula gitmek istememekten kaynaklanması durumunda devamsızlık yapmasına izin verilmemelidir.
  • Okula geç kalma konusunda da taviz verilmemelidir.
  • Okul hakkında bilgi verilmeli, okulda yaşayabileceği şeyler anlatılmalı, olumsuz durumlarda anne babaya nasıl ulaşacağı konusu netleştirilmeli ve çocuğun kendisini güvende hissetmesi sağlanmalıdır.
  • Okula yönelik olumlu ve olumsuz duyguları, kaygı ve korkuları eleştirmeden olumlu bir ortamda dinlenmelidir.
  • Okula gitmek istememesine karşı ceza, zor kullanma gibi davranışlar sorunu çözmeyecektir. Anne baba iyi bir iletişim ile okula gitmenin bir sorumluluk olduğunu somut ve net bir dille anlatmalıdır.
  • Kıyaslama yapılmamalıdır.
  • Okula gitme konusunda pazarlık ya da ikna çabasına girilmemelidir.
  • İlk günlerde eve geldiğinde okulda yaşadıkları ile ilgili konuşulabilir.
  • Okul fobisine dikkat edilmelidir. Gerekirse profesyonel bir psikolojik danışmanlık hizmeti alınmalıdır.

4.      ÇOCUĞUNUZA DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞINI NASIL KAZANDIRABİLİRSİNİZ?

·         Çocuğa ders çalışabileceği sessiz ve rahat bir ortam hazırlayın.

·         Ödevlerini yaparken başında beklemeyin. Bunun yerine ara sıra yanına gelerek, çabasını övebilirsiniz.

·         Ders çalıştıktan sonra çocuğun hoşlandığı bir faaliyeti yapmasına izin verin; sokakta arkadaşları ile oynamak gibi.

·         Ders çalışma süresini kısa tutun. Mesela yarım saat ders çalıştıktan sonra 10 dakika ara verdirin. Çocuğun dikkati kısa bir müddet içinde dağılacağı için masadan kalkmadan saatlerce çalışmanın hiçbir faydası yoktur.

·         Bazı çocuklar resim, müzik, spor gibi alanlarda daha başarılıdır. Bu alanlardaki yeteneklerini geliştirme imkanı verin. Bu, çocuğunuzun özgüvenini artırır.

·         Çocuğunuzu başarılı arkadaşları veya kardeşleri ile asla kıyaslamayın.

·         Onun yerine ödevlerini yapmayın. Eğer ödevini yapmadıysa, öğretmene bunun nedenini, çocuğun kendisi açıklamalıdır. Onun yerine bu sorumluluğu almayın.

·         Özgüvenini artırmasına yardım edin .Çocuğunuzun kendine olan güvenini artırmaya çalışın.Bunun için yaşına uygun sorumluluklar verin. Olumlu davranışlarını, küçük de olsa başarılarını övün. Çocuğunuzu eleştirmekten kaçının.